Saturday, April 18, 2009

bukan itu yg penting bg saya.

duit,
harta,
mahupun,
barang2 mewah.
itu x penting pun dalam hidup saya.

sebabnya,
yg saya pernah rasa..

duit boleh buat keluarga tunggang-langgang,
duit boleh buat seorang anak terpisah dengan ayah nya berkali2 dalam hidup,
duit boleh buat seorang ibu itu berkata dengan bahasa yang kesat kepada anaknya,
duit juga boleh buat pasangan yang bahagia jadi calar-balar cintanya.

btol, semua ni dari pengalaman hidup saya sendiri.
duit ni memang bahaya.

tapi,
walaupun duit ini bahaya,
kita perlukan duit.
untuk hidup.
maksud yang saya cuba katakan disini,
jika kita ada duit yang lebih dari yang sepatutnya,
beringat2 lah.

jangan takbur,
jangan riak dengan lebihan rezeki yang tuhan beri itu,
bersyukurlah.
tuhan boleh tarik rezeki kamu itu dalam sekelip mata sahaja,
kerana kamu hanya meminjam dari tuhan mu itu.

*p/s- awak jangan risau ye sayang? rezeki dari tuhan itu ada dimana2. cuma tuhan mahu uji sekejap saja. :) nanti2 tuhan pinjamkan juga rezeki itu untuk kamu. insyallah :)


No comments:

Post a Comment